Friday, March 25, 2011

eksiden...

As salam....
emmm...bru kemarin jer aku menaip kat blog crita yg menyeronokan dan sangat seronok.... tp hari n pon aku terpanggil juga nk luahkan crita yg paling sensasi dan seronok yang teramat sangat. hahahahha.... emm kisah n bermula pada 25hb 03 thn 2011 bersamaan dengan hari ini dan sudah msk hari kedua gaji.  ( saja nk pg suspen).

bermula la kisah di suatu petang iaitu pada pukul 1.10. kring2...telefon mahal (ala yg da lampu tue) aku berbunyi...dan tertera nama yg sangat aku kenali tak lain dan x bukan housemate aku...juju.
juju" wei yah ang dh p keja ka? ang da kat mana n?"
aku" ada kat umah g n...awat?"
juju" ang  mai amik aku...keta n x leh nk start la, pasaipa tah"
aku"ok2 ang da kat mn n?"
juju" n aku tngu kat tepi jln kat bus stop, ok"
aku" ok2 tngggu sat...sat g aku sampai".

dengan pantas aku pon apa lagi siap2 brg trus kuar umah....tp mesti la kunci pintu dulu kan...hehehhehehe bukan pa nk kejan masa...coz pkul 2 sat g dh nk msk keja....
bawa2 bawa dan bawa g..akhirnya aku sampai jugak di destinasi yang dituju.
juju" wah2 rempit jalanan dah sampai"
aku" ye la 2...bnyk la ang pny rempit...(sambil tngk jam) emmm bru nk dkt 1.30ptg, dan lagi n".
Aku n juju pon get ready dh n nk wat U turn...emmm lpas keta n ok la. bru ja nk bergerak ketengah skit...x sempat nk bg signal....pommmmmm.......

Aduhhhh...dalam sekelip mata ja aku dh terdampar kat atas jalan raya n...kat tngh2 lagi....huhuuu gelabah bewak la...takut kn langgar ngan keta len plak nnt. aku dengan pantas bangun dan cuba nk angkat moto. ada la jugak yang tlg kitorang.....tenkiu la smua nya...korang semua mmg rakyat satu Malaysia....aku hargai sangat. dalam tengah kalut2 2 pon da rasa geram ngan lucu....yang geram nya ......boleh plak dia duk wat liputan kat kami mcm mana kami blek eksiden...pakcik ada baiknya pakcik tlg kami....km x kesah pon kalu x tlg...tp kalu pakcik duk wat liputan kat km pon x da makna nya....bnd dh jd...lg pon kepala duk fenin n....
hahhhaha...yg lawaknya...bleh ramai2 org dia tny aku yg abis penuh darah kat suar.....ehhh 2 darah pa? pakcik dengan x sengaja telah memalukan aku.... mestilah darah dari luka.... aku masih single ok....huhuhuhu...tp aku x kecik ati pon. aku tau dia pon x da makna yg tersurat..... tp bl dipikirkan mmg melucukan...anyway thankz for u all....

Haaa...2 bru aku...juju plak jatuh2 dia terus menyelamatkan sight mirror yang patah kat tngh jalan....dia cedera kat ibu kaki...da la terkoyak kulit ngan isi skit.....kaki pon terseliuh jugak...emmm juju aku rs sngat bersalah kat ang....i'm sory juju.....skarg pon duk jln terhejut henjut. kalu nk tau sapa yang hantar kitorang p hospital..tentu la kwn juju....n yang specialnyer...org yg antar kami pon bru lpas 4 hari eksiden. dengan hanya mengguna kan sebelah tangan dan sebelah kaki...dia berhasil menhantar smp ditempat yang dituju...tenkiu tuk helmi n kawan dia yg tlg antar moto aku smp ke umah...

Kat kecemasan kitorang diperiksa oleh Dr Koik....cek la kat kaki aku n. rupa-rupanya drh yg banyak kuar punca dr luka tusukan. entah la pa benda yg tertikam...berbentuk bintang lagi...huhuhu kiranya luka yg cantik la. tp da la jugak luka calar kat kaki dan bengkak.... blood pressure pon tinggi jugak...n semua kes  dr  tekezut jatuh moto....hahhaah...dapat la MC 2 hari. Tp aku tetap rs  rugi MC ari n coz bkn nyer bleh pon tngk crita marimar.....emmmmm nasib je la.  tp bkn nyer aku x suka MC...ehhhh tolong skit arrr.... i like.....

Skarang tngh rehat2 jer kat umah..... syok orrrr... bleh rilex... emm bl ingt2 balik perkataan pertama yg aku kuar kan slps eksiden...tau tak? hahhaha...... muka aku OK tak? 
hahahha mesti arrr TERBAIKKK>>>>>

                  seluar yang akan tinggal kenangan

                       TERBAIKK>>>>>>>


















No comments:

Post a Comment